Ik had veel goeds gehoord over de Partagas serie D no.4 en had deze sigaar dan ook met zorg uit het reizende robusto pakketje van Misha gekozen.
Een robuust uiterlijk met duidelijke nerven, echt een stoere mannen sigaar met een prettige hooigeur. Het knippen ging makkelijk en de predraw was erg soepel. Het aansteken ging prima met 1 (lange) lucifer en de eerste smaak die loskwam was leer, eerst zachtjes maar de smaak werd snel sterker. Een mooie volle witte rook, lichtgrijze stevige maar rafelig ogende as. Na ongeveer een derde van de sigaar kwam er een stevige cacaosmaak vrij maar helaas kreeg ik te maken met een flinke scheefbrand die ik moet corrigeren, en voor het einde van de sigaar kon ik nog een paar keer aan de slag. Nadat er een beetje houtsmaak vrij kwam proefde ik op ongeveer 2/3de ook een fris mintachtig smaakje wat afgelost werd door iets van toast.
Rookduur ongeveer 60 minuten, wat meer had kunnen zijn zonder alle scheefbrand.
Test conditions
Place: Home
Event: Godfather III
Lighter: Matchstick Xikar executive to correct
Cutter: Xikar Xi2
Drink: water
Rating (14/20)
Construction: 14 / 20
Draw: 17 / 20
Appearance: 14 / 20
Aroma (foot) 7 / 10
Smoke && ash: 7 / 10
Aroma (body) 7 / 10
Burn: 11 / 20
Aroma (head) 7 / 10
Aroma (body) 7 / 10
Aroma (foot) 7 / 10
Price / value: 13 / 20
Cigar information
Brand: Partagas
Name: Serie D No. 4
Country: Cuba
Size: 124 mm / 50 standard rg
Tobacco information
Wrapper leaf: Cuba
Binder leaf: Cuba
Filler leaf: Cuba
Door alle goeie reviews die ik had gelezen was mijn verwachting heel hoog, misschien wel te hoog waardoor mijn verwachtingen niet helemaal werden waargemaakt.

MC