Het dekblad ziet er mooi uit, donker en olieachtig maar het voelt wat vet en plakkerig aan. Ik zie geen echte nerven. De sigaar voelt hard aan en heeft een lichte stalgeur. De proeftrek is wat aan de zware kant en ik proef peper en rozijnen.

Ik proef een licht bittere koffiesmaak met een vleugje chocolade en wat peper. Na een halve centimeter veranderd de licht bittere koffie in hout en zo nu en dan blijf ik wat romige chocolade proeven. Deze smaken veranderen weinig tot de helft, behalve dan dat de romige chocolade spaarzamer wordt en het hout wat aan kracht wint.

Halverwege komen er wat noot en toast smaken bij het hout. Het hout en de toast verdwijnen langzaam en na twee derde proef ik alleen maar noten met wat kruidigs.

Ondanks dat dit een klein sigaartje is doe ik er toch precies twee uur mee. Ik kreeg meer dan voldoende rook alleen was de rook dun. De trek is goed maar de brand gaf wat probleempjes, echter niet van dien aard dat ik moest corrigeren. De lichtgrijze as is erg stevig. Deze sigaar is middelmatig tot vol van smaak en vol van kracht. De sigaar bouwt mooi op, waardoor deze mijns inziens ook geschikt is voor sigarenliefhebbers die normaal niet van hele stevige sigaren houden.

Zou ik deze sigaar vaker kopen? Ik zal wel meer La Flor Dominicana Double Ligero's kopen, maar dan een andere maat. Ring 60 is me te dik.
Uiterlijk: 8 / 10
Constructie: 7 / 10
Trek: 7 / 10
Brand: 7 / 10
Rook & as: 7 / 10
Smaak eerste deel: 7 / 10
Smaak tweede deel: 7 / 10
Smaak derde deel: 7 / 10