La Palina komt terug

Alle nieuwtjes op het gebied van sigaren lees je hier!

La Palina komt terug

Berichtdoor Don Fernando » di jun 15, 2010 9:32 am

In Amerika wordt bij het noemen van de naam Paley gelijk aan William S. Paley gedacht, een omroeper en oprichter van CBS. Zijn zoon Bill heeft kortgeleden besloten niet in zijn vaders voetstappen te volgen maar juist het beroep van zijn grootvader op te volgen door de tabaksindustrie in te gaan en het oude familiemerk opnieuw op de markt te brengen.

Deze week is het zo ver, La Palina maakt zijn comeback in New York. Het merk kwam voor het eerst in 1896 op de markt via Congress Cigar Co., een Amerikaanse fabrikant die was opgericht door Bill Paley's grootvader Samuel.

De nieuwe La Palina kan niet zoals het origineel met Cubaanse tabak gemaakt worden, de nieuwe blend bevat tabak uit Nicaragua en Honduras met een Costa Ricaans omblad en een dekblad uit Ecuador. De sigaren worden gemaakt in de Graycliff fabriek in Nassau, Bahamas.

"Ik ben altijd een sigarenliefhebber geweest en raakte zelfs geobsedeerd toen ik wat ouder werd" zegt Paley. "Ik heb een huis op de Bahamas en daar kocht ik altijd mijn Cubaanse sigaren, maar de prijzen zijn daar zo hoog geworden dat het goedkoper is om ze in Amerika te kopen."

De lancering is donderdagavond op het dakterras van het Empire hotel in New York City.

Afbeelding
'Zeg, het is kwart voor twee, kan het een beetje" aldus Buurman Bolderbast om 1:35
Don Fernando
Site Admin
Site Admin

Voornaam: Ferdinand
Favoriete sigaar: Tatuaje RC233
Padron 40th anniversary maduro
Favoriete manier van decappen: Boren
favoriete knipper: Palio
Aansteek Methode: Torch aansteker

Keer terug naar Nieuws